Promocja książki w modelu self-publishing

Dziś post o tym, jak promuję książkę. Bycie self-publisherem nie jest łatwe. Trzeba wszystko samemu zorganizować, a zwłaszcza promocję książki. Na szczęście nie jestem sama, kilka przyjaznych osób wyraziło chęć współpracy.

 

Patron medialny

Poprosiłam dwie osoby z branży alkoholowej, aby zrecenzowały moją książkę. Zależało mi na szczerej opinii od osób, które znają się na tym, o czym piszę.

Po małym researchu wybrałam dwie, które moim zdaniem, będą zainteresowane współpracą.

Najpierw napisałam do Przemka Iwanka z bloga Piwo i Cydr (link, fanpage). Od dłuższego czasu obserwuję jego działania i od razu wiedziałam, że to jest TA osoba. Nawiązałam z nim kontakt poprzez Facebooka. Mieliśmy także okazję poznać się osobiście podczas mojego pobytu w Warszawie.

Tutaj link do jego recenzji: https://piwoicydr.wordpress.com/2018/05/13/zaczac-od-jablka-recenzja-ksiazki-historia-cydru-anglia-rita-krawczyk/

Drugą osobą jest pan Mariusz Kapczyński, który zajmuje się tematyką wina. Prowadzi stronę Vinisfera.pl. Nie znamy się osobiście. Napisałam do niego maila z propozycją współpracy. Wykazał zainteresowanie moim projektem i z chęcią zrecenzował moją książkę.

Tutaj link do jego recenzji: http://www.vinisfera.pl/wina,2455,321,0,0,F,news.html

Wysłałam także prośbę o patronat do jednego z portali winiarskich, ale odpisali, że nie udzielają patronatów książkom (interesują ich bardziej wydarzenia winiarskie).

Informacje prasowe

Wysłałam informacje prasowe do kilku portali branżowych. Niestety nie było dużego odzewu, ale nadal wysyłam do następnych – jest to proces, który potrwa jeszcze kilka tygodni. Portal Cydreo.pl zgodził się zamieścić fragment książki na swoich łamach. Tutaj link: http://www.cydreo.pl/article/30/

 

Firmy produkujące alkohol

Jak na razie jedna książka wysłana do prezesa firmy wraz z listem wyjaśniającym, o czym jest książka i jaka jest jej grupa docelowa i dlaczego w ogóle piszę do pana prezesa. Na liście mam jeszcze kilka znaczących osób, z którymi chcę nawiązać kontakt.

 

Konkursy

Trzy egzemplarze przekazałam na konkurs do restauracji SPOT w Poznaniu. W czerwcu odbędzie się u nich spotkanie Polskie wina i cydry vol.5 (17 czerwca). Zaproponowałam także kupony zniżkowe (-20%) dla wszystkich uczestników wydarzenia.

Będzie jeszcze jeden konkurs organizowany przez Studio Wschód – firmę, która przygotowała książkę do druku. Nie znam jeszcze szczegółów.

 

Promocja w Wielkiej Brytanii

Mieszkam tutaj i jak na razie zamieszczam ogłoszenia na Facebooku o możliwości zakupu książki. Co ciekawe, Anglicy związani z branżą cydrową wykazują zainteresowanie książką, mimo że mówię im, że książka jest PO POLSKU, a na tłumaczenie angielskie trzeba jeszcze trochę poczekać. Ale kilka osób otrzymało lub zakupiło egzemplarz, co mnie cieszy 🙂

Wkrótce ukaże się także mini-wywiad ze mną w Tygodniu Polskim – zgłosił się do mnie dziennikarz, który wyszukał mnie w Linkedin i zainteresował się moją książką.

 Inne formy promocji

W chwili obecnej rozważam nagranie video promocyjnego. Nie mam jeszcze żadnej koncepcji, jak to ma wyglądać. Trochę się wstydzę kamery 🙂

Newsletter – na razie buduję bazę subskrybentów, co jest czasochłonne i nie jest łatwe, zwłaszcza gdy wszędzie straszą RODO.

W planach także sprzedaż bezpośrednia na eventach związanych z cydrem (lub alkoholem w ogóle), ale takie działania planuję raczej na drugą połowę roku.

One comment

  1. Bardzo ciekawe dla mnie wiadomości napisałaś, również myślę o sprzedaży bezpośredniej, ale póki co największa biblioteka lubelska ma na 2018 rok terminy spotkań autorskich zajęte, Domy Kultury nawet nie odpisały mi maila zwrotnego, ale nie poddaję się i chętnie będę czytała o rozwoju „wydarzeń” w Twojej branży cydrowej, pozdrawiam, Anna Michalska z Lublina.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *